Chudáčkové slimáčkové

5. leden 2015 | 01.33 |

Tak se nám ty debaty o islámu zase pěkně vyhrotily. A tentokrát bohužel ne zrovna tím pozitivním směrem. Většina z vás pravděpodobně zaznamenala "návod" Jiřího Kobzy (prezentovaný na FB profilu Tomia Okamury) na to, jak se bránit plíživé islamizaci České republiky. Mainstreamová média se toho samozřejmě chytila, vybrala pár nejkontroverzněji znějících vět a celou věc prezentovala tak, jako kdyby Úsvit byl novou NSDAP a Tomio vybízel k opakování Křišťálové noci.

Nakonec tedy tato aktivita pánů Kobzy a Okamury zafungovala jako voda na mlýn skupinám snažícím se o islamizaci ČR, jelikož mohou opět využít mnohokrát osvědčené strategie zvané "agresivní bolestínství". Ta spočívá ve vyvolání dojmu, že muslimové jsou diskriminovanou a utlačovanou menšinou, která s námi jen a pouze chce žít v míru a my jí za to (s nadsázkou) chceme posílat do koncentráků atd. Na to konto se okamžitě vyrojí spousta nevládek, sluníčkových politiků a dalších patolízalů, kteří okamžitě začnou více či méně nápadně tuto propagandu o utlačovaných muslimech sdílet. Abych to uvedl na pravou míru - českým muslimům nikdo neubližuje více než jakékoliv jiné skupině obyvatel a kritika míří především k jejich samotnému náboženství, tedy islámu a ke konkrétním skutkům, které jeho vyznavači ve světě páchají a které nacházejí oporu v islámských svatých textech, tudíž mají s islámem sakra hodně společného (ačkoliv se nás armáda profesionálních pachatelů dobra snaží neustále přesvědčit o opaku).

"Agresivní bolestínství" není žádná novinka, je to strategie spolehlivě odzkoušená v mnoha západních zemích, které dnes sklízejí její hořké plody. Jejím cílem je zejména nalomit širokou veřejnost v jejím odporu proti islámu a zasadit semínka pochybností o tom, jestli je toto náboženství opravdu taková hrozba. Mimořádně účinné je vždy vytvoření (byť sebehloupější) paralely k událostem v minulosti, které nakonec vyeskalovaly v něco šíleného - nejvíc samozřejmě zabírá nacistické Německo. Na sociálních sítích tedy již kolují obrázky srovnávající Okamurovo doporučení nenakupovat v muslimských obchodech s výzvám k bojkotu židovských obchodů za Hitlerovy vlády. Je to komické, už jen proto, že myšlenkově má samotné islámské učení k nacismu rozhodně blíže, než Úsvit přímé demokracie. Stačí si jen vzpomenout na to, jaký mají mít dle Koránu a hadísů muslimové vztah k Židům a dalším nemuslimským obyvatelům. Hloupá je tato paralela i proto, že u nás by měla sloužit zejména jako prevence, tedy nenásilný způsob jak případné muslimy odradit od toho, aby si při stěhování vybrali zrovna naší, islamofobní zemi. Na tomto záměru není vzhledem ke zkušenostem s muslimskými menšinami na Západě nic nepochopitelného a ani nelegálního, neboť žádná z oněch "rad" sama o sobě rozhodně protizákonná není.

Nicméně běžní lidé si to neuvědomí a podvědomě si na základě takového srovnání domyslí, že když začneme praktikovat tento návod, automaticky skončíme u totalitní vlády a vyhlazovacích táborů. Nevyčítám jim to, je to běžná reakce neinformovaného člověka, který žije v domění, že islám je "jen" další náboženství a s trochou tolerance je možné s ním žít v míru. Já sám bych si nepřál nic jiného a vím, že někteří vlažní muslimové jsou na tom stejně. Ale to je ten problém - z mých vlastních zkušeností s muslimy vyplývá, že čím víc dotyčný na praktikování islámu kašle, tím víc je v pohodě a dá se s ním vyjít. Ale když je někdo radikálním (myšleno uznávajícím za závazná veškerá pravidla svého náboženství) muslimem, tak to dopadá zle. Srovnejte prosím s tím, jak vypadá "radikální" křesťan nebo buddhista - nejspíš je najdete uprostřed modliteb nebo meditací někde v klášteře.

Problém agresivního bolestínství je tedy v tom, že odvrací pozornost od negativních jevů pevně svázaných islámem k nějaké naší domnělé "diskriminaci" a tudíž nutnosti muslimy před ní chránit. Právě tento přístup se výborně osvědčil na západě, kde se pod rouškou tolerance muslimům ustupovalo a ustupuje, místo snahy o jejich skutečnou integraci do většinové společnosti, která ale není možná, dokud se muslimové jednoznačně nevzdají práva šaríja a dalších náboženských ustanovení, která jsou v přímém rozporu s naším pojetím lidských práv.

Pro protiislámské aktivisty nicméně začíná další důležitá bitva - celý tenhle hon na Tomia, který nyní předvádí média, samozvaní odborníci a vůbec všichni "lidé se správným názorem" nakonec může posloužit jedině k tomu, že se ještě více bude umetat cestička k dalšímu pronikání islámu do České republiky. Na obviňování kdekoho z rasismu a xenofobie už díkybohu skoro nikdo rozumný neslyší, ale paralely s Hitlerem i přes svojí nesmyslnost stále fungují. Čeští islamisté si tuhle příležitost nepochybně nenechají ujít, je to po dlouhé době poprvé, co mohou alespoň část veřejnosti převrátit na svou stranu. Dokud bude společnost islámu nepříznivě nakloněna tak jako je tomu doteď, mají jen velmi omezené možnosti, neboť žádná vláda (snad s výjimkou hypotetické koalice TOP09, dienstbierovského křídla ČSSD a Zelených) by si nedovolila kvůli islámu riskovat ztrátu podpory svých voličů.

Je tedy třeba i tváří v tvář různým dehonestačním kampaní pokračovat v informování široké veřejnosti o tom, jaká rizika islám pro nás, naši civilizaci a náš způsob života představuje. A zároveň se nebát ozvat, když nám bude chtít někdo shora chtít něco takového nutit. Pořád se nad námi vznáší třeba hrozba přijetí tisíců až desetitisíců muslimských uprchlíků a bylo by velice nešťastné, kdybychom právě v důsledku nějaké vlny antiislamofobie povolili. 

ZDROJ

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Chudáčkové slimáčkové marinka 07. 01. 2015 - 10:38