A tak tu žijeme.

26. duben 2010 | 12.15 |

Když nám před léty nebožtík Alex Pederssen z firmy Danfoss vysvětloval, že mu nedělá žádný problém platit vysoké dánské daně a pojistné, chápali jsme, proč tomu tak je: dánský stát (ale to obecně platí pro Skandinávii nebo Holandsko či Německo například) poskytuje svým občanům z centra anebo z komunálních zdrojů perfektní nebo velmi dobrý servis, vynikající železnice, udržované silnice všeho druhu, cyklostezky, pilné anebo přinejmenším ochotné úředníky a relativně nízkou byrokratickou zátěž atd.

Co nám poskytuje tato republika? Leda tak hovno. Stačí si dojít (s výjimkou přepážkových služeb agendy občanských a řidičských průkazů a živnostenských úřadů, které se v posledních třech letech nádherně zrychlily a zefektivnily) na kterýkoli úřad s jakoukoli žádostí a máte o legraci postaráno. Silnice a ulice měst jsou jako v Banátu či východním Mongolsku. Jet vlakem a dojít si na záchod může být opravdu velké dobrodružství, jaké nezažil ani Philleas Fogg cestou po Indii a Livingston by nám mohl závidět, jak je vzrušující cestování dostupné ve středu Evropy.

Do koše se chce házet výzvy ČSÚ, které mně jako zaměstnavateli chodí s železnou neodbytností a pravidelností, a o chování či práci policistů hanba mluvit. Pokud mluvíme v Čechách o cyklostezkách, pak se ptám - co to je? Jedna špičková za skromné peníze je ve Vysočanech a nedávno jsem slyšel nadšenou zprávu v rádiu, že budou dělat z Turnova do Tatobit 850 m cyklostezky (to je světový pokrok), aby se pracujícím lépe a bezpečněji jezdilo do práce. To jsou jen drobty, o kterých je snad zbytečné vůbec psát a mluvit v rádiu. Když chci na bezpečnou cyklostezku, musím do Saska - tam jich jsou stovky kilometrů. Důchody jsou mizerné zvlášť pro toho, kdo více (protože je pilný) vydělával, a takto bych mohl poplakávat do nekonečna.

Není tedy hanbou nesoucítit s kasou tohoto státu, který nám nenabízí ani náhodou protihodnotu za peníze, které nám na daních vytáhne z kapsy, a navíc na politicich je vidět (a to téměř bez ohledu na politickou stranu), jak moc se namáhají, aby nám jich vytáhli více (příjmová stránka rozpočtu jim velmi leží na srdci), a vůbec jak neradi přemýšlejí, kde pořádně ušetřit (natož aby se nebáli s tím hlavně začít). Kecy o tom, jak ušetří na předražených dálnicích, se nedají poslouchat, a sice proto, že jsou všichni z těchto dálnic dlouhá léta prokrmováni, a proto jsou tak drahé. To by musely české stavební firmy budující dálnice zdaňovat jiné příjmy, než jaké skutečně zdaňují.

K tomu si přidejte drzé odbory, vlaky plné režijních povalečů (kteří až do pátého kolena mají nárok na jízdu za babku), a tak za tohoto stavu věcí a s perspektivou, kterou máme, se nelze divit, že ti, kdo to jsou schopni zvládnout, již odcházejí anebo takový postup připravují anebo přinejmenším zodpovědně zvažují. Koho budou ti trubci zdaňovat za pár let, to nechme na své fantazii - možná budou zdaňovat jen sami sebe, pořád dokola, a podávat na sebe trestní oznámení pro krácení daní. A takhle my tady žijeme.....
(Zdroj)

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře