rejpal: Ano naprosto s Vámi souhlasím. Je to rychlejší. Bohužel pouhá menšina marketů má volně dosažitelné zařízení kterému já říkám PÍPÁK, které čárový kód přečte a požadovanou cenu zobrazí. Od LIDSKÉ kasy pravidelně směřuji k přepážce, kde lze naúčtované částky vyreklamovat. Často se jedná i o dvě nebo tři položky. U samoobslužného terminálu si vždy po každém kroku zkontroluji jak název poslední vložené položky, tak i její naúčtovanou cenu. Pokud nejsem spokojen, buď v programu vycouvám, a není-li to možné zavolám si obsluhu.
Všimněte si, že zpravidla ZÁKAZNICKÝ displej u většiny pokladen buď chybí, anebo v těch několika světlých případech kdy je instalován, je zásadně otočen tak, aby na něj zákazník neviděl. To, že zásadně zobrazuje jen jeden řádek, tedy pouze poslední položku je další problém. V průběhu účtování u lidské pokladny nemáte prakticky možnost se ozvat.
Na regálu je často problémem se s cenou, skutečnou cenou produktu seznámit. Pomíjím cenovky umístěné metr od podlahy a níže, často jen na úrovni 10 centimetrů. Faktem je, že to co máte zaplatit má číslice někdy i 10 cm vysoké, naproti tomu porovnatelná cena například za 100g se krčí zdeformovaná snahou prodejce o její co možná největší skrytí přičemž atakuje výšku jednoho milimetru. Za jasnou cenovkou se často ukrývá identické zboží které Vám ale na pokladně bude naúčtováno za často až několikanásobek. A tak dále.
Já jednoznačně mířím zásadně vždy k samoobslužnému terminálu. Jsou to totiž MOJE peníze, a o ty mně jde až v první řadě.