kari: Děkuji za konstruktivní reakci na můj dekonstruktivní komentář. Nyní se už budu snažit též reagovat konstruktivně, ale raději po bodech:
1. Posvátnost LGBT. Neviděla bych to tak s tou nemožností kritiky a žertování tak hrozně. Samozřejmě, že jsou kruhy tvořené citlivými jedinci, kteří jsou náchylní na jakoukoliv uštěpačnou poznámku. Často jde totiž o kritiku a žerty, které se stále opakují dokola a stává se z nich klišé. Často jde o i narážky hraničící s intimitou. Doprovází to jakoukoliv menšinu odlišnou od většiny - nejen tu LGBT. Často jde i o nesmyslné předsudky. To, že si na bránění LGBT někdo založí "živnost" postavenou na svém nevybouření a léčí si tím jenom svoje mindráky rovněž neuznávám. Na druhou stranu je smutné, že vůbec vzniká důvod LGBT bránit.
2. Zvyšování požadavků. Nechceme nic víc, než rovnoprávnost a odbourání předsudků. Nikoho svými požadavky neomezujeme. Chápu, že je zde velká skepse k možnosti adopce (či početí vlastních) dětí a jejich následné výchovy. Argumentů proti je tolik, že by to vydalo na vlastní článek. S tím si musí poradit psychologové, sexuologové, sociologové a další vědci, kteří tomu zasvětili svůj profesní (a mnohdy i osobní) život. To, že má běžný občan "pocit", že by v rodině měl být zastoupený mužský a ženský element, je naprosto irelevantní. Bohužel - občan s "pocitem" je i volič a rozhoduje o osudu nejen svém, ale i o osudu těch, které v životě neuvidí na vlastní oči.
3. Původ slov mnohdy s aktuálním smyslem nemá už nic společného. Chápala bych, že proti pojmenování svazku dvou holek nebo dvou kluků "manželství" a argumentací tím, že jde o slovo vzniklé ze slov "muž" a "žena", budou protestovat zastánci českého jazyka. Reálně v tom vidím ale spíše jakousi "poslední argumentační baštu" odpůrců homosexuálních svazků.
4. Pochody LGBT. Zkuste se někdy jít na takový pochod podívat osobně. Zjistíte, že 90 % účastníků jsou naprosto běžně vypadající kluci a holky. To, že zbylých 10 % má potřebu účastí na pochodu ukájet svůj exhibicionismus je smutné a osobně to taky shledávám za kontraproduktivní. Takoví jedinci jsou totiž bohužel vidět víc než většina účastníků pochodu a tvoří tak u nezúčastněné většiny stereotyp. Na druhou stranu - jde o pochod "tolerance" - bylo by trochu paradoxní, kdybychom na něm netolerovali někoho odlišného (za předpokladu, že tím neomezuje někoho jiného).
5. Heterosexuálové se takto producírují - často zde lze spatřit jedince ohánějící se transparenty proti homosexualitě - argumentují buď křesťanstvím, tradičními hodnotami nebo čímkoliv, co se jim zrovna hodí do krámu. A heterosexuálové by protestovali i v případě, kdy by byli menšinou a byli by stavěni do stejné role jako jsou dnes stavěni homosexuálové.
Děkuji za Váš čas.
Karolína