rebarbora: Taky chodím raději k živé pokladní Ty samoobslužné pokladny jsou jen zdánlivou úsporou času, protože než si všechno zboží naskenujete, najdete a jánevímkdeco, měla by to živá pokladní mnohem rychleji, protože je to koneckonců její práce a má v tom na rozdíl od nás cvik
iva: Takhle mě ještě nenapadlo uvažovat, samoobslužky používám minimálně. Ale ode dneška už nebudu vůbec.
rejpal: Ano naprosto s Vámi souhlasím. Je to rychlejší. Bohužel pouhá menšina marketů má volně dosažitelné zařízení kterému já říkám PÍPÁK, které čárový kód přečte a požadovanou cenu zobrazí. Od LIDSKÉ kasy pravidelně směřuji k přepážce, kde lze naúčtované částky vyreklamovat. Často se jedná i o dvě nebo tři položky. U samoobslužného terminálu si vždy po každém kroku zkontroluji jak název poslední vložené položky, tak i její naúčtovanou cenu. Pokud nejsem spokojen, buď v programu vycouvám, a není-li to možné zavolám si obsluhu.
Všimněte si, že zpravidla ZÁKAZNICKÝ displej u většiny pokladen buď chybí, anebo v těch několika světlých případech kdy je instalován, je zásadně otočen tak, aby na něj zákazník neviděl. To, že zásadně zobrazuje jen jeden řádek, tedy pouze poslední položku je další problém. V průběhu účtování u lidské pokladny nemáte prakticky možnost se ozvat.
Na regálu je často problémem se s cenou, skutečnou cenou produktu seznámit. Pomíjím cenovky umístěné metr od podlahy a níže, často jen na úrovni 10 centimetrů. Faktem je, že to co máte zaplatit má číslice někdy i 10 cm vysoké, naproti tomu porovnatelná cena například za 100g se krčí zdeformovaná snahou prodejce o její co možná největší skrytí přičemž atakuje výšku jednoho milimetru. Za jasnou cenovkou se často ukrývá identické zboží které Vám ale na pokladně bude naúčtováno za často až několikanásobek. A tak dále.
Já jednoznačně mířím zásadně vždy k samoobslužnému terminálu. Jsou to totiž MOJE peníze, a o ty mně jde až v první řadě.
slovan: No.... Upřímně pánovi přeji aby měl JEHO peněz co nejvíc, ba ještě víc a ještě víc ... A ještě... Před uchem jehly pak možná krátce pochopí, co dřív nechápal. Pak bude JEHO odměna věčná a nehynoucí jako ti červi.
( Občas do těch hitlermarketů taky chodím a zhruba jednou za sto nákupů se i mi stane, že se prodavačka v něčem splete, někdy i nevědomky, že jí to třeba na kase pípne jinou cenu, než byla na regálu, apod. Proto rozhořčení tohoto pána chápu víc, než by mu vůbec na mysl přišlo. Ano, je to tak, soucítím s ním a věřím mu, že nelže. )
milan2: Já to nepouživám, neb jsem na to moc blbý.
Ale ač blbý, zajímalo by mne, kde vezmou zákazníci prachy na nákupy, když už nebudou zaměstnaný ani za těmi pokladnami.
márinka: Samoobslužným pokladnám jsem se vyhýbala dlouho, nemám k těmhle novinkám moc důvěry a člověk je přece jen člověk a stroj je stroj. Mám radši lidi,většinou tedy, ale...nevím, třeba je to u vás jinak, ale tady, když už se na mě postopadesátý pokladní dívá jak kdyby mě chtěla zabít nebo aspoň poslat někam a ještě se ani nesnaží mluvit česky, a to nejsem typ, který by v ČR trval na češtině všude, ale proboha, jsou místa, kde jí slyšet prostě chci, třeba školy, obchody, a tak, tak k tý samoobslužný pokladně prostě jdu.I když mě to netěší...Jo, já vim, maj houby platy, ale i tak.....Nicméně já jdu do velkýho obchoďáku cca 5x-10x za rok, takže to zas až tak moc asi neuškodí.